Dæk Nokian

Nokian har nu siden 1934 været en stor dækfabrikant i de nordiske lande. Deres fabrikker ligger i henholdsvis Nokia, i Finland, og Vsevolozhski, i Rusland. Producenten har ry for at være uovertræffelig inden for vinterdæk. Nokias største markeder ligger da også i geografiske zoner med klimaforhold svarende til det nordiske , hvilket er en belastning for dæk, særligt når der er sne og hårde samt vækslende vejrforhold. Nokia har udviklet et bredt udvalg af dæk, som sælges på hele det europæiske marked med over 900 officielle sælgere.

Dæk Nokian bil

De mest solgte varer

Alle profiler Nokian

Gennemse vores brede udvalg af modeller Nokian og find den, der passer perfekt til dine behov. Nyd de bedste priser på hele vores udvalg!

Teknologierne i mærket Nokian

NOKIAN ARAMID SIDE
NOKIAN ARAMID SIDE

Gummi på dækkets sider indeholder et materiale, der bruges i luftfart og til militære formål, diskontinuerlige aramidfibre med exceptionelle modstandsegenskaber. Disse fibre forstærker i høj grad dækkets sideflade, hvilket giver det meget bedre modstand mod angreb og snit.

INTELLIGENT SILICA UHP FRA NOKIAN
INTELLIGENT SILICA UHP FRA NOKIAN

Nokian Intelligent UHP Silica dækmønsterforbindelsen er optimalt designet til at kunne håndtere intens brug og høje hastigheder. Molekylkæderne i denne gummi kombineret med silicapartikler resulterer i en særlig robust blanding, der bevarer sin elastiske karakter. Den håndterer konstant et stort temperaturområde og forstærker grebet på våde veje på ethvert tidspunkt af dagen fra forår til efterår. Forbindelsen med vejen er ideel og tillader ingen afvigelser uanset omstændighederne.

INDIKATOR FOR SLIDTAGE OG AQUAPLANING
INDIKATOR FOR SLIDTAGE OG AQUAPLANING

Dækket har en slidindikator (DSI), der gør det muligt at kende den resterende dybde af dets riller. Denne indikator består af en række tal i millimeter indskrevet på løbebanen. Jo mere løbebanen slides over kilometerne, jo mere forsvinder disse tal. Dækket har en anden indikator, der informerer om risikoen for aquaplaning. En dråbe er placeret på det centrale felt 4 mm fra bunden af rillerne. Når denne dråbe er slettet af gummislid, er det tid til at skifte dæk, da risikoen for aquaplaning er stor.

HOVEDRILLER GLATTET
HOVEDRILLER GLATTET

De store riller i dækket er glattede, hvilket giver det, udover dets elegance, en stor evne til effektivt at fjerne vand fra vejen. Rillerne i ribberne, der munder ud i disse hovedglidende riller, øger det samlede volumen af dækkets spor og hjælper med at modvirke muligheden for at starte i aquaplaning.

HYDRO GROOVES RILLER
HYDRO GROOVES RILLER

Den længdegående ribbe, der er tættest på den indvendige skulder, er strippet med dybe Hydro diagonale riller for at give dækket stabilitet. Disse riller forbedrer beskyttelsen mod vandplaning ved at opsamle mere vand fra jorden og lede det mod de store omkreds riller.
Denne innovation findes også på den primære ribbe, der er tættest på den ydre skulder. Alle disse riller af betydelig størrelse giver mere sikkerhed i regnvejr og reducerer kraftigt risikoen for skred på våd asfalt.

DEN MULTILAGS STRUKTUR
DEN MULTILAGS STRUKTUR

I et dæk med flere lag struktur, giver brugen af flere gummiblandinger dækket dets forskellige egenskaber. Dæklagets Nokian Intelligent UHP Silica gummilag sikrer den bedste forbindelse med vejen uanset situationen, og er designet til at yde sit maksimale under intensiv brug såvel som ved høje hastigheder.
Det mellemliggende lag indeholder en blanding af nanosilica med lav molekylvægt. Med denne originale og innovative sammensætning observeres en markant hurtigere transmission af retningsskift end med traditionelle blandinger.
Hvad angår det nederste lag, reducerer dets ekstremt stive gummiblanding rullemodstanden, hvilket kraftigt minimerer varmen, hvilket fører til øget modstand mod forringelse, lavere energiforbrug og mindre giftige udslip til miljøet.

RENSEREDE OLIERS
RENSEREDE OLIERS

Hos Nokian Tyres bruger hver dæk kun renset olier, og fremstillingen inkluderer på intet tidspunkt giftige eller kræftfremkaldende kemikalier. Som en miljømæssig leder blandt dækproducenter er Nokian pioneren inden for brugen af renset olie med lavt aromatisk indhold. Ikke desto mindre er dens præstationer i form af sikkerhed og især dækets greb på våd vej fremragende uanset årstiden.

Silent Groove Design
Silent Groove Design

Optimering af kørekomfort er målrettet af innovationen Silent Groove Design, der er til stede på væggene i de langsgående gummiblokke, hvor halvkugleformede hulrum, stiliseret som en golfbold, er ansvarlige for at kontrollere luftbevægelsen. De stopper også lydene udsendt af kanterne på de tværgående ribber og udsendelsen af ubehagelige fløjter. Som en konsekvens heraf er støj inde i kabinen betydeligt reduceret, ligesom den eksterne rullestøj. Til sidst bliver kørslen stille og endnu mere behagelig. Silent Groove Design køler også dækets overflade ved at formindske den aerodynamiske reaktion, hvilket omvendt øger modstanden mod forringelse og kilometertallet.

ZONE INFO
ZONE INFO

Info-området på siden af et Nokian-dæk øger sikkerheden ved at vise placering og trykindikatorer. Således kan man markere placeringen under monteringen under dækskift samt det korrekte oppustningstryk. Ny information kan endda registreres i dette område, det er drejningsmomentet for bolte på legeringsfælge. De fleste UHP sportsdæk er monteret på aluminiumsfælge, hvor stramning af bolte kræver øget opmærksomhed. Det er en øget sikkerhed for brugeren, da bolte skal strammes med det korrekte drejningsmoment og skal strammes igen hver 100 eller 200 kilometer.

STIKKEDE RILLER
STIKKEDE RILLER

Regnen er den vejrmæssige betingelse, der er ansvarlig for flertallet af ulykker på sommervejene. Risikoen for at miste kontrollen over bilen stiger enormt, når et tordenvejr pludselig bryder ud. Manglen på dækkenes greb er hovedsageligt peget ud, da det er ansvarlig for aquaplaning-fænomenet. Derfor har Nokian Tyres designet sommerdæk med stikkende ribber, der øger grebet på våd vejbane og modvirker aquaplaning i farlige nedbørssituationer. Disse stikkende riller er placeret i de største tværgående riller på den indre skulder. Et øget antal af disse furer gør det muligt for disse elliptiske hak at opbevare en stor mængde vand. Denne idé giver dækket et passende greb, selv når tidens slid gør sit arbejde på dækket. Jo mere gummi forsvinder, jo mere øges volumen af de stikkende riller, der udvides i bunden.

LAMELLE CROSS-BLOCK
LAMELLE CROSS-BLOCK

Cross-Block skulpturerne på blokkene i den centrale del af dækket er designet til at virke i to retninger. Cross lamellerne placeret nær den ydre skulder danner en solid kant, der giver den stabilitet under alle forhold. Cross lamellerne placeret nær den indre skulder danner en mere artikuleret kant. De giver en finere forbindelse med vejen og reducerer rullemodstanden samt støjintensiteten. En skarp optimering er blevet udført på rillevolumen samt på hældningen af Cross lamellen, der danner en skråning i forhold til kanten. Når vejen er våd, lagrer Cross lamellen vandet på vejen og maksimerer dets evakuering i de primære ribber, for en forstærket forebyggelse af aquaplaning.

TWIN TRAC SILICA
TWIN TRAC SILICA

Nokian Twin Trac Silica er en gummiblanding bestående af naturligvis naturgummi, men også silica og rapsolie. Den originale fordeling af partikler sikrer dækket optimalt greb i sne og regn. Denne innovative blanding forbedrer også stabiliteten i kørslen samt reaktionen på dækkets ændring. Kvaliteten og mængden af de anvendte materialer bevarer dækkets fremragende vintergrebspræstationer, selv ved intense temperaturændringer eller efter mange kilometer. Køretøjets forbrug er markant reduceret på grund af den drastiske reduktion i rullemodstanden.

STØTTE PÅ SKULDERENE
STØTTE PÅ SKULDERENE

Fra den langsgående rille, der grænser op til skulderen, understøttes den af side ribber i en vinkel på 20 grader. Disse riller giver en berømt vejgreb i kurver, ved ændring af retning, eller endda under understyring eller skred.

DOBBELT BLOKSTØTTE
DOBBELT BLOKSTØTTE

Dobbelt paddestøttesystemet, der er til stede på ydersiden af dækket, spiller sin rolle, når der køres intensivt: strukturen bliver stiv, fordi blokkene støtter sig op ad hinanden, hvilket giver præcision til styringen. Omvendt er denne støtte meget mindre intens under standardkørsel, hvilket reducerer rullemodstanden og dermed køretøjets forbrug. Skulderområdet understøttes også af den 20 graders vinkel, som ribbens sider har. Dette giver dækket en ekstra stabilitet, hovedsageligt i kurver, under en retningsskift samt ved en pludselig manøvre for at undgå en forhindring.

Fortsæt med at browse uden at acceptere >
Om cookies og andre trackere
Daekleader.dk (AD TYRES) og dennes partnere (Google, Hotjar, Microsoft) bruger cookies og andre trackere (webstorage) for at sikre, at webstedet fungerer korrekt, lette din navigation, udføre statistiske målinger og tilpasse dennes annoncekampagner. Cookies og andre trackere, der er gemt på din enhed, kan indeholde personlige data. Vi placerer ikke cookies eller andre trackere uden dit informerede samtykke, undtagen dem, der er nødvendige for driften af ​​webstedet. Vi gemmer dit valg i 6 måneder. Du kan når som helst trække dit samtykke tilbage ved at gå til siden med cookies og andre trackere. Du kan vælge at fortsætte med at browse uden at acceptere deponering af cookies eller andre trackere. Afvisning forhindrer ikke adgang til tjenesterne AD TYRES. For mere information, inviterer vi dig til at konsultere siden om cookies og andre trackere.
Personaliser cookies
Der er sket en fejl, prøv venligst igen eller kontakt os hvis det ikke løses.