Vinterdæk, Pirelli Winter ICE Zero er designet til sedaner, coupéer og familie minivans. Ved at kombinere øget stabilitet og optimal kontrol under vinterforhold, giver dens specielle pilformede slidbanesammensætning og dens højere lamel tæthed gode bremsepræstationer, sikker acceleration, effektiv vandafledning og perfekt greb på isede veje.
For at kunne vurdere dette produkt, skal du først have afgivet en ordre. Vi informerer dig om, at anmeldelser efterladt på webstedet er underlagt en kontrolprocedure. Anmeldelser er kun sorteret i kronologisk rækkefølge.
Det bedste vinterdæk nogensinde. Vi bor i 1.300 meters højde og kører dagligt 6 km fra hovedvejen gennem skoven på skovveje – om vinteren kun delvist ryddet og ikke saltet. De sidste to vintre er vi kun kørt fast fem eller seks gange og har måttet montere snekæder fire gange. Ellers helt i top. En klar anbefaling til dem, der har brug for gode vinterdæk – jægere, skovfogeder, landmænd, hytteværter osv. For SUV-førere, der kun kører på asfalterede veje, kan ethvert andet dæk også gøre det.
Fremragende dæk, selvom jeg var skeptisk over for pigge. Indtil videre har jeg skullet køre på frosne ubefæstede veje uden problemer, både op ad stejle bakker og ned ad.
Jeg har kun givet omkring fire stjerner for bedømmelseskriterierne våd vej / tør vej osv., som der var stjerner for. Disse kriterier afspejler imidlertid ikke fordele eller ulemper ved dette dæk. Det er en nordisk blanding, og den, der kører med dette dæk gennem vinteren i Tyskland, skal vide, hvad vedkommende går ind til. Fordelene i forhold til mellemeuropæiske blandinger begynder først ved frysepunktet. Mellem 10 og 0 grader er dette dæk ret blødt; det er simpelthen for varmt. Jeg er imidlertid ofte i Skandinavien og leder efter et dæk, jeg kan bruge dér, og som jeg kan køre med uden pigge i resten af Europa. Grundlæggende er alle skandinaviske blandinger ens: de er bløde og piver ved 7 grader. Når vinteren først begynder, er der heller ingen nævneværdige problemer med dette dæk i Tyskland; der er kun fordele, og i forhold til mellemeuropæiske blandinger kan man blot smile, når de andre dæk alligevel har deres problemer. I princippet skal dækket sent på bilen og tidligt af igen. På grund af hele konstruktionen er forbruget sandsynligvis højere, men jeg har ikke registreret noget mærkbart merforbrug ved pumpen. Et vinterdæk slides hurtigere; det er gammelt kendt. Men også her holder mersliddet sig inden for rimelige grænser. Til enhver, der ikke er helt sikker på, om det skal være en skandinavisk blanding, kan jeg kun anbefale at prøve det trods betænkeligheder. I vil blive begejstrede. Dækket bør dog også blive kørt nord for Alperne. Den, der tager en påsketur til Spanien, ødelægger slidbanen. Men det er jo også vinterdæk og ikke helårsmåskemer-eller-minderesnedæk.