Dækmærket Hankook blev grundlagt i 1941 under navnet "Chosun Tire Company", før det i 1968 blev omdøbt til "Hankook Tire Manufacturing". Ordet "Hankook" betyder bogstaveligt "Korea", mens "Chosun" antyder en smuk morgen.
I dag leverer virksomheden originale dæk til forskellige bilproducenter. Med en årlig produktion på omkring 102 millioner dæk begrænser Hankook sig ikke kun til denne ene aktivitet, men tilbyder også batterier, alufælge og bremseklodser.
I 2011 annoncerede Hankook Tire Co. en investering på 1,1 milliard dollars til opførelse af en fabrik i Vestjava i Indonesien som led i en plan om at blive den 5. største dækproducent i verden. I juni samme år blev der afholdt en ceremoni for at markere første spadestik på et 60 hektar stort område, der skulle blive et regionalt produktionscenter for eksport til lande i Asien, Nordamerika og Mellemøsten.
I oktober 2013 annoncerede virksomheden sin hensigt om at åbne en ny fabrik i Clarksville, Tennessee, som endelig slog dørene op i oktober 2017.
I november 2014 lancerede Hankook sit andet mærke, Laufenn. Derefter meddelte virksomheden i januar 2025 lanceringen af dets underbrand, Optimo, i Europa. Dette supplerer Hankooks eksisterende premium- og tilknyttede mærker, der fokuserer på dæk til personbiler.
Hankook Tire har udviklet sine produktions-, F&U-, salgs-, marketing- og kommunikationsnetværk over hele verden for at tilbyde enestående produkter og tjenester, tilpasset de specifikke behov i hver region. Mærket forpligter sig til at levere fuld tilfredshed tæt på sine kunder.
Hankook-dækmærket er fortsat fast besluttet på at udvikle teknologier og innovere inden for kvalitet for at forme fremtidens mobilitetslandskab med styrken fra dets nye Hankook Innovative Performance (HIP)-system, der er unikt i sin art. Hankook Tire bringer førsteklasses teknologier til live og leverer en konkurrencefordel inden for kvalitet, som er universelt anerkendt for at opretholde de højeste standarder inden for kundetilfredshed.
Hankook Tire tilbyder følgende fire globale dækmærker: "Hankook", et førende premium-mærke til både indenlandske og internationale markeder, "Laufenn", et globalt mærke, der appellerer til hele verden, samt "Optimo" og "Kingstar", mærker tilpasset de specifikke behov i hver region, hvilket tilsammen giver kunderne den ultimative køreoplevelse.
Med sit teknologiske lederskab fortsætter Hankook Tire med at igangsætte radikale ændringer i det fremtidige mobilitetslandskab for elbiler, grønne køretøjer og digital teknologi og opnår en konstant stigning i sin leverance af dæk til nye køretøjer fra de førende bilproducenter verden over. Virksomheden er godt på vej til at styrke tilliden hos globale premium-bilproducenter gennem forbedret kommunikation og samarbejde for at sikre en fælles vækst.