225/55 R17 97W Run Flat - Ændr

Nokian Zline 225/55 R17 97W Run Flat

Kategori : Sommerdæk mellemklassebil
E A 71 dB
4.5 /5 (54 anmeldelser)
Nokian Zline 225/55 R17 97W Run Flat
71
Nokian Zline 225/55 R17 97W Run Flat
E A 71 dB
På lager

Gratis levering 24/48 timer

Enhedspris 1 966,99 kr

Specifikationer

Mærke Nokian
Model Zline
Mål 225/55 R17 97W
Særpræg Run Flat
Europæisk bedømmelse
E A 71 dB
Kategori
Sommerdæk mellemklassebil
Anmeldelser
4.5 /5 (54 anmeldelser)

Beskrivelse

Nokian dækket Zline 225/55 R17 97W (Run Flat) er et sportligt sommerdæk, udtænkt med henblik på at opfylde de højeste kørselskrav. Gummisammensætning, multilagsstruktur og moderne nanoteknologi, sikrer dækket en høj pålidelighed selv ved høj hastighed. Fremragende reaktionsevne ved retningsændring. Stor polyvalens.

Beskrivelse
anmeldelser
Montering

INTELLIGENT SILICA UHP FRA NOKIAN

INTELLIGENT SILICA UHP FRA NOKIAN
Nokian Intelligent UHP Silica dækmønsterforbindelsen er optimalt designet til at kunne håndtere intens brug og høje hastigheder. Molekylkæderne i denne gummi kombineret med silicapartikler resulterer i en særlig robust blanding, der bevarer sin elastiske karakter. Den håndterer konstant et stort temperaturområde og forstærker grebet på våde veje på ethvert tidspunkt af dagen fra forår til efterår. Forbindelsen med vejen er ideel og tillader ingen afvigelser uanset omstændighederne.

INDIKATOR FOR SLIDTAGE OG AQUAPLANING

INDIKATOR FOR SLIDTAGE OG AQUAPLANING
Dækket har en slidindikator (DSI), der gør det muligt at kende den resterende dybde af dets riller. Denne indikator består af en række tal i millimeter indskrevet på løbebanen. Jo mere løbebanen slides over kilometerne, jo mere forsvinder disse tal. Dækket har en anden indikator, der informerer om risikoen for aquaplaning. En dråbe er placeret på det centrale felt 4 mm fra bunden af rillerne. Når denne dråbe er slettet af gummislid, er det tid til at skifte dæk, da risikoen for aquaplaning er stor.

HOVEDRILLER GLATTET

HOVEDRILLER GLATTET
De store riller i dækket er glattede, hvilket giver det, udover dets elegance, en stor evne til effektivt at fjerne vand fra vejen. Rillerne i ribberne, der munder ud i disse hovedglidende riller, øger det samlede volumen af dækkets spor og hjælper med at modvirke muligheden for at starte i aquaplaning.

HYDRO GROOVES RILLER

HYDRO GROOVES RILLER
Den længdegående ribbe, der er tættest på den indvendige skulder, er strippet med dybe Hydro diagonale riller for at give dækket stabilitet. Disse riller forbedrer beskyttelsen mod vandplaning ved at opsamle mere vand fra jorden og lede det mod de store omkreds riller.
Denne innovation findes også på den primære ribbe, der er tættest på den ydre skulder. Alle disse riller af betydelig størrelse giver mere sikkerhed i regnvejr og reducerer kraftigt risikoen for skred på våd asfalt.

DEN MULTILAGS STRUKTUR

DEN MULTILAGS STRUKTUR
I et dæk med flere lag struktur, giver brugen af flere gummiblandinger dækket dets forskellige egenskaber. Dæklagets Nokian Intelligent UHP Silica gummilag sikrer den bedste forbindelse med vejen uanset situationen, og er designet til at yde sit maksimale under intensiv brug såvel som ved høje hastigheder.
Det mellemliggende lag indeholder en blanding af nanosilica med lav molekylvægt. Med denne originale og innovative sammensætning observeres en markant hurtigere transmission af retningsskift end med traditionelle blandinger.
Hvad angår det nederste lag, reducerer dets ekstremt stive gummiblanding rullemodstanden, hvilket kraftigt minimerer varmen, hvilket fører til øget modstand mod forringelse, lavere energiforbrug og mindre giftige udslip til miljøet.

RENSEREDE OLIERS

RENSEREDE OLIERS
Hos Nokian Tyres bruger hver dæk kun renset olier, og fremstillingen inkluderer på intet tidspunkt giftige eller kræftfremkaldende kemikalier. Som en miljømæssig leder blandt dækproducenter er Nokian pioneren inden for brugen af renset olie med lavt aromatisk indhold. Ikke desto mindre er dens præstationer i form af sikkerhed og især dækets greb på våd vej fremragende uanset årstiden.

Silent Groove Design

Silent Groove Design
Optimering af kørekomfort er målrettet af innovationen Silent Groove Design, der er til stede på væggene i de langsgående gummiblokke, hvor halvkugleformede hulrum, stiliseret som en golfbold, er ansvarlige for at kontrollere luftbevægelsen. De stopper også lydene udsendt af kanterne på de tværgående ribber og udsendelsen af ubehagelige fløjter. Som en konsekvens heraf er støj inde i kabinen betydeligt reduceret, ligesom den eksterne rullestøj. Til sidst bliver kørslen stille og endnu mere behagelig. Silent Groove Design køler også dækets overflade ved at formindske den aerodynamiske reaktion, hvilket omvendt øger modstanden mod forringelse og kilometertallet.

ZONE INFO

ZONE INFO
Info-området på siden af et Nokian-dæk øger sikkerheden ved at vise placering og trykindikatorer. Således kan man markere placeringen under monteringen under dækskift samt det korrekte oppustningstryk. Ny information kan endda registreres i dette område, det er drejningsmomentet for bolte på legeringsfælge. De fleste UHP sportsdæk er monteret på aluminiumsfælge, hvor stramning af bolte kræver øget opmærksomhed. Det er en øget sikkerhed for brugeren, da bolte skal strammes med det korrekte drejningsmoment og skal strammes igen hver 100 eller 200 kilometer.

STIKKEDE RILLER

STIKKEDE RILLER
Regnen er den vejrmæssige betingelse, der er ansvarlig for flertallet af ulykker på sommervejene. Risikoen for at miste kontrollen over bilen stiger enormt, når et tordenvejr pludselig bryder ud. Manglen på dækkenes greb er hovedsageligt peget ud, da det er ansvarlig for aquaplaning-fænomenet. Derfor har Nokian Tyres designet sommerdæk med stikkende ribber, der øger grebet på våd vejbane og modvirker aquaplaning i farlige nedbørssituationer. Disse stikkende riller er placeret i de største tværgående riller på den indre skulder. Et øget antal af disse furer gør det muligt for disse elliptiske hak at opbevare en stor mængde vand. Denne idé giver dækket et passende greb, selv når tidens slid gør sit arbejde på dækket. Jo mere gummi forsvinder, jo mere øges volumen af de stikkende riller, der udvides i bunden.
LiveChat
Whatsapp Messenger