Søgning efter dimension

Hvad er et regummieret dæk?

Det er en teknik hvormed det er muligt at forlænge dækkenes levetid. Det går ud på at erstatte slidbanen på det slidte dæk, med en ny slidbane men på samme karkasse.



Denne teknik er udelukkende mulig på slidte dæk som er genanvendelige.

Regummierede dæk : kan man stole på dem?

Alle regummierede dæk skal igennem en meget grundig kontrol. Siden januar 2002, er de ligeledes underlagt de samme ydeevne- og sikkerhedstest som de nye dæk, før markedsføring. De skal være stemplet "retread".

Fordele Ulemper
Økonomiske

(40 % billigere end nye dæk)
Støj
De regummierede dæk er som regel en smule mere støjende.
Miljøvenlige
(reducering af dækaffald)
Bremseevne
Det kan ske at bremseevnen er en smule lavere end med et nyt dæk

Denne dæktype henvender sig først og fremmes til lastbilsmarkedet (85%).De udgør kun 12% af dæksalg på mellemklassebiler.

De bedste mærker inden for regummierede dæk

Dæk Leader anbefaler flere forskellige dækmærker som har et særlig godt ry inden for regummiering.

Marangoni Det italienske mærke behersker fuldstændig regummierings fremstillingsprocessen. De garanterer en ydeevne som svarer til den på et nyt dæk. De er en lederfigur. Livsgaranti på Marangoni dæk garanterer de købte dæk mod enhver beskadigelse, som finder sted ved almindelig anvendelse på vej eller imod en fabrikationsfejl.
Blackstar Blackstar er et fransk mærke specialiseret i regummiering. De er en lederfigur inden for feltet og er særlig anerkendte for deres 4x4 dæk.
Laurent Mærket er specialiseret inden for industriel regummiering. Det er et datterselskab til den franske koncern Michelin.
Goodyear - Dunlop Regummierer først og fremmest til lastbiler. Optimal kvalitet.
Insa Turbo Siden 1988 har mærket været fremme på regummierings markedet. De er anerkendte for deres banebrydende teknologi som gør at de kan fremstille regummierede topkvalitets dæk.

Hvad går regummiering ud på ?

Det er en teknik som består af tre adskilte faser :

1 Børstning Denne fase finder sted efter at den slidte slidbane er fjernet. Den går ud på at rengøre, med det rigtige værktøj, de beskadigede dele af dækkarkasset.
2 Lapning Dette trin består i at erstatte, "lappe", de dele som blev fjernet ved børstningen, med nye materialer. ( forstærkninger, lag)
3 Regummieringen Denne tredje fase er den hvor et nyt gummi overdækker hele slidbane overfladen. Denne operation er komputer-assisteret.

LiveChat
Whatsapp Messenger